Tuesday 28 June 2011

Sal nooit die dood sien nie


Sal nooit die dood sien nie (Joh 8:48-59)

Joh 8:48 Die Jode antwoord toe en sê vir Hom: Sê ons nie met reg dat U ‘n Samaritaan is en van die duiwel besete is nie?
49 Jesus antwoord: Ek is nie van die duiwel besete nie; maar Ek eer my Vader, en julle doen My oneer aan.
50 En Ek soek nie my eer nie; daar is Een wat dit soek en wat oordeel.
51 Voorwaar, voorwaar Ek sê vir julle, as iemand my woord bewaar, sal hy die dood in der ewigheid nie sien nie.
52 Toe sê die Jode vir Hom: Nou weet ons dat U van die duiwel besete is. Abraham het gesterwe en die profete, en U sê: As iemand my woord bewaar, sal hy die dood in der ewigheid nie smaak nie.
53 Is U dan groter as ons vader Abraham wat gesterf het? En die profete het gesterwe. Vir wie gee U Uself uit?
54 Jesus antwoord: As Ek Myself verheerlik, is my heerlikheid niks nie. Dit is my Vader wat My verheerlik, van wie julle sê dat Hy julle God is.
55 En julle ken Hom nie, maar Ek ken Hom; en as Ek sê dat Ek Hom nie ken nie, sal Ek soos julle ‘n leuenaar wees. Maar Ek ken Hom en bewaar sy woord.
56 Abraham, julle vader, het hom verheug dat hy my dag sou sien; en hy het dit gesien en het hom verbly.
57 Toe sê die Jode vir Hom: U is nog nie vyftig jaar oud nie, en het U Abraham gesien?
58 Jesus sê vir hulle: Voorwaar, voorwaar Ek sê vir julle, voordat Abraham was, is Ek.
59 Hulle het toe klippe opgetel om Hom te stenig; maar Jesus het stilletjies uit die tempel gegaan en tussen hulle deurgeloop; en so het Hy vertrek.

Hierdie teksgedeelte is belangrik vir ons, nommer een sodat jy kan weet dat jy hoef nie dood te gaan nie en tweedens sodat jy kan weet dat Jesus, wat hierdie belofte vir jou gee, is God.  En derdens die implikasie daarvan vir jou deur te weet dat jy nie gaan doodgaan nie.

Daar is egter ook ‘n ander groot realiteit in hierdie gedeelte en dit is die teenstand wat Jesus kry van die Jode.  En die rede waarom die teenstand van die Jode vir ons in hierdie gedeelte uitgewys word, is nie omdat dit nie lekker is om dit te sien.  Dit is ‘n eenvoudig ‘n tragedie.  Jesus se eie mense noem Hom duiwel besete.  Hierdie teenkanting is ‘n tragedie, maar dit wys vir ons die grootheid en die verborgenheid van wie Jesus is net duideliker uit.  Hulle beveel dit.  Kyk na vers 53, die laaste deel,

Joh 8:53 ...Vir wie gee U Uself uit?

“whom makest thou thyself? KJV.”  En nadat Jesus hulle geantwoord het, tel hulle klippe op om Hom te stenig, want dit was die straf vir godslastering vlg Lev 24:16.  Jesus het toe stilletjies uit die tempel gegaan, want dit was nog nie Sy tyd om te sterf nie en ook nie die manier hoe Hy moes sterf nie.

So hier is die twee grootste realiteite, werklikhede in die teksgedeelte.  Die Godheid van Jesus en die onsterflikheid van Sy volgelinge.  En ons verstaan dit beter met die teenkanting wat ons sien in die gedeelte.  En kom ons sien ook die implikasies van ons onsterflikheid en wat dit vir ons lewens inhou.

Die gedeelte begin met teenkanting, want die konflik wat ons kry in die eerste gedeelte van die hoofstuk was alreeds intens.  Jesus het gesê in vers 47,

Joh 8:47 Die wat uit God is, luister na die woorde van God. Daarom luister julle nie, omdat julle nie uit God is nie.

So hulle het reeds gewys dat hulle nie na Hom luister nie en dat Sy woorde vir hulle aanstootlik is.  So hulle reageer negatief op Sy woorde.  Hulle begin Hom te veroordeel.  Hulle begin om Hom te beskuldig van dinge.  Hulle sê in vers 49 Hy is ‘n Samaritaan en Hy is duiwel besete.

Nou die Jode het die Samaritane verag.  Hulle was mense wat uitgebaster het met heidene en ook die Ou Testamentiese godsdiens probeer volg het.  Hulle het die Samaritane gehaat en nou dat hulle Jesus ‘n Samaritaan noem, was dit soos om ‘n rasistiese opmerking te maak.  Hulle insinueer dat Sy vader was onbekend.  Hulle beledig Hom en wat dit nog erger maak is die feit dat hulle sê Hy is duiwel besete.  En dit is geweldige teenkanting.

Wat verbasend is, is dat Jesus nog steeds met hulle praat.  Hy antwoord hulle,

Joh 8:49 Jesus antwoord: Ek is nie van die duiwel besete nie; maar Ek eer my Vader, en julle doen My oneer aan.
50 En Ek soek nie my eer nie; daar is Een wat dit soek en wat oordeel.

Jesus sê in wese, Ek hoef nie myself te verdedig nie.  God die Vader soek My eer.  As julle My oneer aandoen, dan is julle teen God, want Hy is daartoe verbind om My te eer.  Is julle seker julle wil dit doen, want God is die Een wat oordeel?

Maw, die wyse waarop ons reageer op Jesus het uiterste gevolge.  Die Almagtige God verdedig Sy eer.  En wanneer dit kom by die finale oordeel, dan is die maatstaf, die eer van Jesus.  Die vraag gaan wees, wat het jy gedoen met Jesus, die eer van Jesus?  As jy van dit af weggedraai het, of teen Hom gedraai het, sal God jou oordeel.  So vers 49 & 50 is ‘n waarskuwing.

Maar die boodskap van die begin af van Johannes was dat die Seun van God nie gekom het om te oordeel nie, maar om te red.

Joh 3:17 Want God het sy Seun in die wêreld gestuur nie om die wêreld te veroordeel nie, maar dat die wêreld deur Hom gered kan word.

So Jesus gee Sy laaste antwoord op hulle beskuldigings en veroordeling in vers 51,

Joh 8:51 Voorwaar, voorwaar Ek sê vir julle, as iemand my woord bewaar, sal hy die dood in der ewigheid nie sien nie.

Maw julle het tot op die plek gekom waar julle teen My laster, sê dat Ek heidense bloed in My het, en dat Ek duiwel besete is.  En julle loop die groot gevaar van God se oordeel.  Maar Ek sal steeds nog eenkeer na julle toe uitreik en die geskenk van redding aan julle bied.  As julle My woord bewaar, dan sal julle nooit die dood sien nie.

Wat ‘n ongelooflike belofte.  KJV,

Joh 8:51 Verily, verily, I say unto you, If a man keep my saying, he shall never see death.

Wat beteken dit om in der ewigheid nie die dood te sien nie?  Ons gaan nou dit beantwoord, maar kyk hoe herhaal die Jode dit wat Jesus sê, maar hulle verander Sy woorde effens.

Joh 8:52 Toe sê die Jode vir Hom: Nou weet ons dat U van die duiwel besete is. Abraham het gesterwe en die profete, en U sê: As iemand my woord bewaar, sal hy die dood in der ewigheid nie smaak nie.

Hulle verander die woorde “nie sien nie” na “nie smaak nie.”  Maar Jesus korregeer hulle nie.  Maw Hy sê, as julle My woorde bewaar, as julle glo wat Ek sê, oor Myself, My Vader, en ons reddingswerk, sal jy die dood nie sien nie.  Jy sal dit nie smaak nie.

Die evangelie eindig met Jesus wat doodgemaak is en opgestaan het.  En die dood van Jesus is ‘n plaasvervanging vir sondaars soos hierdie ouens, soos ons.

Joh 10:15 ...Ek lê my lewe af vir die skape.

So wat beteken dit om Jesus se woorde te bewaar?  Dit beteken om die woorde wat Hy gespreek het aan te neem, dit wat Hy gesê het oor Homself en Sy Vader en hulle werk van saligheid deur die dood en opstanding.  Om Sy woorde te bewaar beteken om dit te glo, om dit te koester, daarin te bly, dit te leef, deur dit verander te word.  Dan sal jy die dood in der ewigheid nie sien nie.

Die dood is oral om ons.  Dit gebeur elke dag.  Mense sterf om ons.  Almal van ons gaan eendag sterf.  Jy gaan ook eendag sterf en ek ook.  En gaan seker maak dit is die laaste ding wat ek gaan doen. 

Dood is die gelykmaker.  Dit plaas ons almal op dieselfde vlak.  Dit gee nie om hoe wonderlik jy is of wat jou status is nie.  Almal sterf.  Wat beteken dit dan om nie die dood te sien nie as ons almal gaan sterf?

Joh 8:51 Voorwaar, voorwaar Ek sê vir julle, as iemand my woord bewaar, sal hy die dood in der ewigheid nie sien nie.

Hy sal die dood nie smaak nie.  Wat beteken dit?  Jesus sê vir Martha by Lasarus se graf,

Joh 11:25 Jesus sê vir haar: Ek is die opstanding en die lewe; wie in My glo, sal lewe al het hy ook gesterwe;
26 en elkeen wat lewe en in My glo, sal nooit sterwe tot in ewigheid nie. Glo jy dit?
Joh 11:25 Jesus said unto her, I am the resurrection, and the life: he that believeth in me, though he were dead, yet shall he live:
26 And whosoever liveth and believeth in me shall never die. Believest thou this?

“though he were dead, yet shall he live”  Dan sê Jesus, elkeen wat glo sal nooit sterf nie.  Al sterf hy, sterf hy nie.  Ja!  Ons sterf en, Nee!  Ons sterf nie.

Lasarus se liggaam lê dood in die graf.  Maar Lasarus was nie dood nie.  Sy liggaam was dood, maar hy was nie dood nie.  Hy het nie gesterf nie.  Net so belangrik is dit wat Jesus sê in Joh 5,

Joh 5:24 Voorwaar, voorwaar Ek sê vir julle, wie my woord hoor en Hom glo wat My gestuur het, het die ewige lewe en kom nie in die oordeel nie, maar het oorgegaan uit die dood in die lewe.

Jy het nou alreeds die ewige lewe.  Die ewige lewe kan by definisie nie eindig nie.  Gelowiges sien nie die dood nie.  Gelowiges smaak nie die dood nie.  Ons liggame sterf, maar ons sterf nie.

Ons liggame sterf.  Dit lyk of hy slaap.  Dit is waarom die Nuwe Testament somtyds die dood vergelyk met ontslaap, of iemand wat slaap.  Die liggaam lê in die graf totdat die laaste trompet blaas.

1 Kor 15:51 Kyk, ek deel julle ‘n verborgenheid mee: Ons sal wel nie almal ontslaap nie, maar ons sal almal verander word,
52 in ‘n oomblik, in ‘n oogwink, by die laaste basuin; want die basuin sal weerklink, en die dode sal onverganklik opgewek word; en ons sal verander word.

Maar wanneer ons liggame sterf, sterf ons nie.  Ons het oorgegaan van die dood na die lewe.  Hierdie lewe is die Ewige lewe.  Dit is ‘n ongebroke lewe.  Oneindige lewe.  Wat dit beteken is, toe ons wedergebore is, het ons die geskenk van die ewige lewe ontvang.  Dit is die geestelike lewe.

Ef 2:4 Maar God, wat ryk is in barmhartigheid, het ons deur sy grote liefde waarmee Hy ons liefgehad het,
5 ook toe ons dood was deur die misdade, lewend gemaak saam met Christus—uit genade is julle gered—

Hierdie lewe, is die ewige lewe.  Hierdie lewe is die geeslike lewe.  Nou kan ons gemeenskap hê met God, ons kan God ken, met God praat, Sy stem hoor wanneer Hy met ons praat deur Sy Woord, die liefde van God ervaar wat Hy in ons harte uitgestort het.

Hierdie gemeenskap met God kan nie eindig nie.  Dit kan nie gebreek word nie.  Dit is ewig.  Wanneer ons liggame sterf, is daar nie ‘n breuk of pouse in ons gemeenskap met God deur Jesus Christus nie.  Ons gemeenskap is volmaak. 

Die lewe wat ons deur Christus in God het, as gevolg van wedergeboorte, sal nooit eindig nie.  Ons sal die nie einde daarvan sien nie.  Ons sal nie die einde daarvan smaak nie.  Anders is dit nie ewige lewe nie.

Jesus se teenstanders spot Hom juis om hierdie belofte. 

Joh 8:52 Toe sê die Jode vir Hom: Nou weet ons dat U van die duiwel besete is. Abraham het gesterwe en die profete, en U sê: As iemand my woord bewaar, sal hy die dood in der ewigheid nie smaak nie.
53 Is U dan groter as ons vader Abraham wat gesterf het? En die profete het gesterwe. Vir wie gee U Uself uit?

Jesus antwoord hulle in twee dele.  Beide antwoorde het hulle so ontstel dat hulle Hom wou doodmaak.  Dit is tog op die einde hoekom hulle Hom gekruisig het.  Hulle het gesê Hy is godslasterlik.  En ons almal moet ook vandag hierdie antwoord hoor, want ons word voor dieselfde keuse gestel as hulle.  Of Hy was godslasterlik of Hy is God.

Die eeste deel van Jesus se antwoord lees ons in vers 54-56:

Joh 8:54 Jesus antwoord: As Ek Myself verheerlik, is my heerlikheid niks nie. Dit is my Vader wat My verheerlik, van wie julle sê dat Hy julle God is.
55 En julle ken Hom nie, maar Ek ken Hom; en as Ek sê dat Ek Hom nie ken nie, sal Ek soos julle ‘n leuenaar wees. Maar Ek ken Hom en bewaar sy woord.
56 Abraham, julle vader, het hom verheug dat hy my dag sou sien; en hy het dit gesien en het hom verbly.

Wat het Abraham gesien?  V56 sê “dat hy my dag sou sien.”  Hy het gesien toe Ek lewend was en regeer het.  Dit is My dag.  Die dag van my heerskappy en heerlikheid.  Abraham het dit gesien.  En Hy was bly.

Baie kommentators het al probeer om vas te stel waarna dit verwys.  Ons weet egter nie.  En Jesus het nie probeer om dit te verduidelik nie, want Sy teenstanders het in elk geval nie omgegee nie.  Hulle het wel die implikasie van dit wat Jesus sê gesien.  En dit lei tot die tweede deel van Jesus se antwoord.

Hulle het vir Jesus gevra in v53: vir wie gee U Uself uit? En Jesus antwoord dit in die tweede deel van Sy antwoord in v57-59:

Joh 8:57 Toe sê die Jode vir Hom: U is nog nie vyftig jaar oud nie, en het U Abraham gesien?
58 Jesus sê vir hulle: Voorwaar, voorwaar Ek sê vir julle, voordat Abraham was, is Ek.
59 Hulle het toe klippe opgetel om Hom te stenig; maar Jesus het stilletjies uit die tempel gegaan en tussen hulle deurgeloop; en so het Hy vertrek.

En hier die grootste verklaring wat Jesus maak.  Hier sê Hy baie duidelik dat Hy is Yahweh, die God van Israel, die Groot Ek is.  As Jesus net wou bewys dat Hy voorheen bestaan het, sou Hy dalk gesê het, “voordat Abraham was, was Ek.”  Maar dit is nie wat Jesus sê nie.  Hy sê “voordat Abraham was, is Ek.” In Eks 3:14 sê God an Moses,

Eks 3:14 En God sê vir Moses: EK IS WAT EK IS. Ook sê Hy: So moet jy die kinders van Israel antwoord: EK IS het my na julle gestuur.

En die implikasie van die wat Jesus sê is vir jou en my lewe ontsettend belangrik in hierdie lewe en in die ewigheid.  Dit is ‘n ongelooflike waarheid.  Dit wat vir ons dit so belangrik en relevant maak is: Omdat Jesus God is, beteken dit dat Sy werk op die kruis en Sy belofte sal in vervulling kom.  So wanneer Jesus sê, jy sal nooit die dood sien nie, dan beteken dit, God het gepraat.  En God se woorde sal nooit misluk nie.

Yahweh het gesê,

Jes 46:10 wat van die begin af verkondig die einde, en van die voortyd af wat nog nie gebeur het nie; wat sê: My raad sal bestaan, en al wat my behaag, sal Ek doen;

Dit is wat dit beteken om God te wees.  Hy spreek en dit sal so wees.  En Jesus is God.  So wanneer Hy sê in v51,

Joh 8:51 Voorwaar, voorwaar Ek sê vir julle, as iemand my woord bewaar, sal hy die dood in der ewigheid nie sien nie.

Dan beteken dit dat jy sal nooit die dood sien nie!  Wat ‘n ongelooflike waarheid.

Slot

Heb 2:14 Aangesien die kinders dan vlees en bloed deelagtig is, het Hy dit ook op dieselfde manier deelagtig geword, sodat Hy deur die dood hom tot niet kon maak wat mag oor die dood het—dit is die duiwel—
15 en almal kon bevry wat hulle hele lewe lank uit vrees vir die dood aan slawerny onderworpe was.

Die skrywer van Hebreërs sê dat die hele mensdom is hulle hele lank onderworpe uit vrees vir die dood aan slawerny.

Ernest Becker skryf in The Denial of Death 1973, oor die boek Hebreërs,

The main thesis of this book is that the fear of death haunts the human animal like nothing else; it is a mainspring of human activity—activity designed largely to avoid the fatality of death, to overcome it by denying in some way that it is the final destiny for man. (New York: Free Press, 1973, page xvii)

Hy het ongelukkig nie antwoord gehad vir hierdie problem nie.  Die antwoord wat Jesus gee is dat Hy is die groot EK IS van alle ewigheid en dat Hy mens geword het om vir sonde te sterf en daardeur die dood te vernietig.  Hierdeur word ons bevry van die lewenslange slawerny van die vrees vir die dood.

Die boek Hebreërs en Becker beide sê dat die vrees vir die dood beïnvloed ons hele lewe, selfs al besef mense dit nie.  Dit beïnvloed mense se besluite.  Maar Jesus het ons vrygemaak.

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

VIDEO'S

EWIGE SALIGHEID - INLEIDING (VIDEO)


EWIGE SALIGHEID - DEEL 1 (VIDEO)


ALLES OOR VAL IN DIE GEES

Ons kyk na wat die Bybel sê oor die verskynsel van val in die Gees in DEEL 1 en wat die oorsprong is daarvan in DEEL 2.

Hierdie DVD is gratis vir diegene wat in Rustenburg bly. Kontak my gerus. Buite Rustenburg R60 plus posgelde.

DIE INLEIDING TOT DIE OPENBARING - DVD REEKS

Hierdie DVD reeks is 'n moet as jy die boek Openbaring graag beter wil verstaan. Dit gaan jou ook help om die Bybel reg te lees en te verstaan.

1 DVD vir R60 of al 5 DVD's teen R200

Kontak my by 082 784 3288