Tuesday 27 September 2011

Die onherkenbare Christus


Tema: Reaksie op die vleesgeworde Woord – deel 2
(Die onherkenbare Christus)

Teksgedeelte: Joh 1:9-13

Joh 1:9 Die waaragtige lig wat elke mens verlig, was aan kom in die wêreld.
10 Hy was in die wêreld, en die wêreld het deur Hom ontstaan, en die wêreld het Hom nie geken nie.
11 Hy het na sy eiendom gekom, en sy eie mense het Hom nie aangeneem nie.
12 Maar almal wat Hom aangeneem het, aan hulle het Hy mag gegee om kinders van God te word, aan hulle wat in sy Naam glo;
13 wat nie uit die bloed of uit die wil van die vlees of uit die wil van ‘n man nie, maar uit God gebore is.

Ons praat oor die ses dimensies van Christus en vandag kyk ons na die onherkenbare Christus en die alomteenwoordige Christus.

4.    Die onherkenbare Christus

Wanneer jy dink dat die lig in die wêreld gekom het, dat Christus gekom het, mag jy dink, “dit is so opwindend”.  Hier is die mens in duisternis en die lig kom in die wêreld.  En ons almal moet blinde mense na die lig lei. 

‘n Mens kan dink dat na al die jare van duisternis, dat die mense die lig sal liefhê.  Dat mense die lig sal vewerlkom.  Maar wat gebeur toe Jesus kom?  Het die wêreld na die lig toe gehardloop?  Nee!

Joh 8:12 En Jesus het weer met hulle gespreek en gesê: Ek is die lig van die wêreld; wie My volg, sal sekerlik nie in die duisternis wandel nie, maar sal die lig van die lewe hê.

Jesus is die lig van die wêreld.  En Hy het op so manier gekom dat elke mens kon verstaan en Hom ken.  En ‘n mens sou gedink het dat die wêreld na Hom toe sou stroom, maar hulle het nie.  Hoekom nie?  Hoekom sou mense nie die lig wou hê, wanneer dit so donker om hulle is nie?  Hoekom sou mense nie die Lewe van God aangryp nie?

Joh 3:19 En dit is die oordeel: dat die lig in die wêreld gekom het, en die mense het die duisternis liewer gehad as die lig; want hulle werke was boos.

Mense het nie die duisternis verdra nie.  Mense het elke oomblik daarvan geniet.  Mense het die duisternis gesoek, hulle het dit lief, want hulle werke was boos.

Joh 3:20 Want elkeen wat kwaad doen, haat die lig en kom nie na die lig nie, dat sy werke nie bestraf mag word nie.

Jy sien, wanneer die mens wat bose werke het, na die lig toe kom, dan word hulle werke geopenbaar.  En as ‘n mens nie die feit van sy sonde in die gesig wil staar nie, sal hy nooit na Christus toe kan kom nie.  As jy nie met jou sonde deel nie, sal jy nie by Christus kan uitkom nie. 

En dit is hoekom mense nie na Hom toe hardloop nie.  Hulle het hul sonde liewer gehad.  Hulle geniet elke oomblik daarvan.  Hulle hou nie noodwendig van die gevolge nie.  Die mense het die lig van Jesus Christus verwerp en doen steeds vandag. 

Joh 1:10 Hy was in die wêreld, en die wêreld het deur Hom ontstaan, en die wêreld het Hom nie geken nie.

Hy het gekom, die Een wat die wêreld gemaak het, die Een wat die mens gemaak het, en kyk hoe reageer die maaksel, die skepping, die mens.  Hulle wou Hom nie gehad het nie.  En dis jammer.  Hy was nie ‘n vreemdeling nie.

Joh 1:11 Hy het na sy eiendom gekom, en sy eie mense het Hom nie aangeneem nie.

Vir 33 jaar het Hy onder hulle kom woon.  Hy het geleer, Hy het liefgehad, Hy het gesterf, Hy het die mens se sonde gedra, Hy het die mens se straf gedra in die wêreld wat Hy self gemaak het.  En dieselfde hande wat Hy gemaak het uit die stof van die aarde, het ‘n hammer opgetel en spykers deur die Skepper se hande geslaan.

Dit was Sy wêreld, dit was Sy mense, dit was Sy boom, dit was Sy heuwel.  Hy het dit alles gemaak.  Hy het gekom en hulle het Hom nie geken.  Hy was onherkenbaar.  Wat ‘n hartseer verhaal.  Hulle het Hom nie geken nie.  Die onherkenbare Christus.

Die hartseerste tragedie in die wêreld is onbeantwoorde liefde.  Daar was nog nooit so ‘n liefde soos hierdie oneindige liefde nie, en daar was nog nooit so ‘n totale verwerping van oneindige liefde nie.

Joh 1:11 Hy het na sy eiendom gekom, en sy eie mense het Hom nie aangeneem nie.

Sy eiendom, Sy eie mense.  Alles wat aan Hom behoort.  Hy het alles gemaak.  Hy het gekom na alles wat aan Hom behoort.  Maar hulle wou Hom nie hê nie.  Maar ek dink dit verwys hier primêr na Israel.

Amos 3:2 Julle alleen het Ek geken uit al die geslagte van die aarde; dáárom sal Ek by julle besoeking doen oor al julle ongeregtighede.

In die Ou Testament word op baie na Israel verwys as God se eie mense.  Hy het gekom vir Israel, maar hulle wou Hom nie hê.  Israel het by die res van die wêreld aangesluit en gesê, ons wil nie hierdie man hê om oor ons te regeer nie.  En hulle het Hom gevat en Hom bo ‘n heuwel gaan kruisig.

As ons terug gaan na Jesaja, sal ons sien dat al reeds jare vooruit vertel is wat gaan gebeur.
Jes 1:2 Hoor, o hemele, en luister, o aarde, want die HERE spreek: Ek het kinders grootgemaak en verhoog, maar húlle het teen My oortree.
3 ‘n Os ken sy besitter en ‘n esel die krip van sy eienaar, maar Israel het geen kennis nie, my volk verstaan nie.
4 Wee die sondige nasie, die volk swaar van skuld, die geslag van kwaaddoeners, die kinders wat verderflik handel! Hulle het die HERE verlaat, die Heilige van Israel verag, hulle het agtertoe weggedraai.

Wil jy iets baie interessant weet?  In die gedagtes van baie Jode is daar tog ‘n geweldige vrees dat hulle wel die Messias gekruisig het.  Jy sê dalk, ek het nog nooit ‘n Jood gehoor wat dit erken nie.  En hy sal dit nooit erken nie. 

Maar baie van God se uitverkore volk het ‘n talmende vrees in hulle gemoed en wonder tog of dit nie die Messias was nie.  Hoe weet ons dit?  As gevolg van hulle passievolle haat teenoor Christendom.  Dit is so asof jy iets opbring wat hulle pla.

‘n Bekende Rabbi met die naam Ben Esra het ‘n gebed aan Jesus geskryf en die gebed beskryf die verkriklike teisterende moontlikheid van ‘n Joodse hart dat Christus dalk is wie Hy gesê het Hy is.  Hier is ‘n aanhaling van die gebed:

“Thou, if Thou wast He who at mid watch came by the starlight, naming a dubious name, and if too heavy with sleep and too rash with fear, O Thou if that martyr gash fell on Thee coming to take Thine own and we gave the cross when Thou deserved the throne, be Thou the judge."

The Expositor's Bible: The Gospel of St. John, Vol. I - Marcus Dods

Dit moet verskriklik wees.  Hy het na Sy eie mense gekom en hulle het Hom nie aangeneem nie.  Sy eie mense verwerp Hom.  En dit is wat ons ook sien regdeur die evangelie van Johannes.  Die reaksie van die wêreld.

En ‘n mens wonder tog, hoe moet God se hart gebreek wees, en hoe frustreerd Hy moes wees.  Hierdie plan van God en Christus word gestuur en die wêreld doen dit met Hom.  Luister!  God word nooit frustreerd nie.

Ja maar, kyk wat het hulle gedoen met Christus.  Dis reg.  Hy was die Lam wat geslag was voor die grondlegging van die wêreld.  God het dit alles geweet.  God het geweet hulle gaan Hom verwerp.  Maar Hy het ook geweet daar gaan dié wees wat Hom gaan aanneem.

Op die einde word nie die hele wêreld gered nie, maar net sommige word gered.  En dit is God se plan.  Christus het gekom, nie om almal te red nie, alhoewel Hy vir almal gesterf het, en alhoewel dit Sy begeerte is dat almal gered moet word, het Hy gekom dat sommige gered kan word.

1 Kor 9:22 vir die swakkes het ek soos ‘n swakke geword om die swakke te win; vir almal het ek alles geword om in alle geval sommige te red.

God het van die begin af geweet dat die meerderheid nie gered gaan word nie, maar steeds het Hy Sy verlossings plan in werking gestel, want Hy het ook geweet dat sommige gered sal word.  Daarom het Christus gekom, om sommige te red.

Dit is nie asof God ‘n plan gehad het, en dit verkeerd geloop nie.  God se plan het presies uitgewerk soos Hy dit beplan het.  So Hy is nooit frustreerd nie.

5.    Die alomteenwoordige Christus

Joh 1:12 Maar almal wat Hom aangeneem het, aan hulle het Hy mag gegee om kinders van God te word, aan hulle wat in sy Naam glo;
13 wat nie uit die bloed of uit die wil van die vlees of uit die wil van ‘n man nie, maar uit God gebore is.

Ja, die wêreld het nee gesê vir Hom.  Die wêreld wil Hom nie hê nie.  Die wêreld ken Hom nie.  Hulle wil niks met Hom te doen hê nie.  Maar almal wat Hom aangeneem het.  Ja, daar is sommige wat Hom aangeneem het.  Hoe het hulle gedoen?  Het hulle net besluit ons wil Christus hê?

V13 sê, nie uit die bloed of uit die wil van die vlees of uit die wil van ‘n man nie...  Maar deur wie?  Deur God se wil.  Hierdie is die soewereine werk van God.  Hy is die alwetende, almagtige en alomteenwoordige Christus.

Die wêreld se haat teenoor Christus sal nooit God frusteer nie.  Die wêreld het God se Seun doodgemaak en nie daardeur God se plan frustreer nie.  Hoekom nie?  God gebruik die toorn van mense om Hom te verheerlik.  En dit wat gelyk het soos Satan se grootste oorwinning is Satan se einde.

So ons sien die alomteenwoordige Christus in v12 & 13.  Ons sien die twee kante van saligheid.  Die kant van die mens in v12 en die goddelike kant in v13.  Dit was nie jou wil nie, dit was God se wil.

En hier lê die groot misterie van saligheid.  Almal wat Hom aangeneem het, word kinders van God genoem.  As jy Jesus Christus ken, het jy absolute ewige reg om jouself ‘n kind van God te noem.  Maar v13 sê dit kom nie uit bloed of deur die wil van ‘n mens.

Rom 8:17 sê, as jy ‘n kind van God is, is jy ook ‘n erfgenaam van God en mede-erfgenaam van Christus.

Dan sê vers 13 dat jy nie ‘n kind van God is uit die bloed die.  Maw jy word nie biologies deel van God se familie nie.  Dit is wat die Jode gedink het.  Hulle het gedink omdat Jode is, is hulle nou deel van God se familie.  Hulle het gedink ons kom van Abraham se saad.

Dit kom ook nie deur die wil van ‘n mens nie.  Dit kom deur die wil van God.  God het my geroep om Sy kind te wees.  God het gewil dat ek Sy kind moet wees.  In God se alwetenheid weet Hy wie Hom gaan kies en wie nie.  So Sy plan is presies besig om in vervulling te gaan.

Jesus is die alomteenwoordige Christus.  Nuwe lewe begin met Hom.  Dit is die boodskap.  Sy lig het in die wêreld gekom.  Die waaragtige lig het elke mens kom verlig.  Maar nie almal reageer positief daarop nie.  En God het dit geweet.

Ons het gesien hoe God die duisternis van die wêreld oorheers.  Ons sien dat die duisternis kan nie die lig oorweldig nie.  Die duisternis kan nie die saligheids plan van God frustreer nie.  Want Christus is alomteenwoordig.  Hy is almagtig.  Hy is alomteenwoordig.

Slot

Wat sê dit vir my en jou?  Twee dinge.  Ons moet Hom glo en aanneem.  Eerstens moet ons glo dat Jesus die Christus is, die Seun van die Lewende God wat gekom het om ons verlossing te gee.  Tweedens moet ons Hom aanneem as ons persoonlike Verlosser en Saligmaker.

Dan word ons deur die wil van God gebore in Sy familie.



No comments:

Post a Comment

Search This Blog

VIDEO'S

EWIGE SALIGHEID - INLEIDING (VIDEO)


EWIGE SALIGHEID - DEEL 1 (VIDEO)


ALLES OOR VAL IN DIE GEES

Ons kyk na wat die Bybel sê oor die verskynsel van val in die Gees in DEEL 1 en wat die oorsprong is daarvan in DEEL 2.

Hierdie DVD is gratis vir diegene wat in Rustenburg bly. Kontak my gerus. Buite Rustenburg R60 plus posgelde.

DIE INLEIDING TOT DIE OPENBARING - DVD REEKS

Hierdie DVD reeks is 'n moet as jy die boek Openbaring graag beter wil verstaan. Dit gaan jou ook help om die Bybel reg te lees en te verstaan.

1 DVD vir R60 of al 5 DVD's teen R200

Kontak my by 082 784 3288