Tuesday 24 January 2012

GOD BESTAAN


Teks: Psa 14:1; Rom 1:20; Heb 11:6

Psa 14:1 Vir die musiekleier. 'n Psalm van Dawid. Die dwaas sê in sy hart: Daar is geen God nie. Sleg, afskuwelik maak hulle hul dade; daar is niemand wat goed doen nie.

Rom 1:20 Want sy onsigbare dinge kan van die skepping van die wêreld af in sy werke verstaan en duidelik gesien word, naamlik sy ewige krag en goddelikheid, sodat hulle geen verontskuldiging het nie;

Heb 11:6 En sonder geloof is dit onmoontlik om God te behaag; want hy wat tot God gaan, moet glo dat Hy is en 'n beloner is van die wat Hom soek.

Inleiding:

Ons hoor vandag al hoe meer in die koerante, tydskrifte en publiek hoe mense, sonder om te skroom, opstaan en verklaar dat daar nie ‘n God is nie.  Hulle sê gelowiges en dan ook veral Christene is wensdenkers, is bygelowig en glo in oudtydse fabels.  Geloof is dus net vir sussies.

Kom ons kyk vanaand wat die implikasies is van so wêreldsiening…M.a.w: Wat is die tragiese gevolge vir die menslike bestaan, gemeenskap, en kultuur as Christenskap vals is.

Nou vanaand se boodskap noem die slim ouens apologetiese prediking genoem.  Wat bedoel ek daarby?

Luk 12:11 En wanneer hulle jul sal bring voor die sinagoges en die owerhede en die gesaghebbers, moet julle jul nie kwel oor hoe of waarmee julle jul sal verdedig (apologeomai), of wat julle sal sê nie;
Luk 12:12  want die Heilige Gees sal julle in dieselfde uur leer wat julle moet sê.

“apologeomai” = om jou geloof te verdedig.  So ons gaan vanaand die Christelike geloof probeer verdedig en dit noem ons apologetiese prediking.  Apologetiese prediking gaan hand aan hand met evangelie prediking.  Die apostels was gedurig besig om hulle geloof te verdedig en so ook die evangelie aan ander verkondig.

1 Pet 3:15 Maar heilig die Here God in julle harte en wees altyd bereid om verantwoording te doen aan elkeen wat van julle rekenskap eis omtrent die hoop wat in julle is, met sagmoedigheid en vrees;

KJV
…be ready always to give an answer to every man that asketh you a reason of the hope that is in you with meekness and fear.

Maw. jy moet altyd gereed wees om ‘n antwoord aan elkeen te gee oor die hoop wat in jou is.

Ongelukkig doen Christene nie so goeie “job”nie, en is ons nie altyd gereed om die skeptiese persone te antwoord nie.  2 Dinge, ons ken nie die Woord nie, en luister nie na wat Die Gees van God vir ons sê nie.

Jes 1:18 Kom nou en laat ons die saak uitmaak, sê die HERE: al was julle sondes soos skarlaken, dit sal wit word soos sneeu; al was dit rooi soos purper, dit sal word soos wol.

KJV

Isa 1:18 Come now, and let us reason together,…

Maw, Kom laat ons die saak uit redeneer, al was jou sondes soos skarlaken, dit sal wit word soos sneeu…

Jesaja koppel die mens rede en saligheid aan mekaar.  “Come let us reason together…”  Te veel mense “kom tot bekering”, maar het nie die saak mooi deurgedink nie…verstaan jy regtig waaroor dit gaan.  Weet jy wat dit gaan kos as jy jou lewe vir God wil gee.

As jy ‘n dissipel van Jesus wil wees, moet jy jou kruis opneem en Hom volg…jy sal eers die koste moet gaan bereken.

Ons gaan vanaand so bietjie redeneer oor die bestaan van God.

1.  ‘n Lewe sonder God

Ek wil vanaand die vraag vra: Hoe sou die lewe van die mens gewees het, as daar nie ‘n God was nie.  Maw hoe lyk ‘n lewe sonder God.  Ons gaan so bietjie binne ‘n at1eïs se kop krap en uitvind hoe lyk ‘n lewe sonder God.

Kan u uself net vir ‘n oomblik indink, hoe moet dit wees as daar nie ‘n God is nie.  Dis absurt.  Dit is waarom Psa 14 sê dis net ‘n dwaas wat in sy hart sê, daar is nie ‘n God nie.

Blaise Pascal (1623-62) verduidelik hoe iemand se lewe moet lyk as hy nie glo daar is ‘n God nie.

“I know not who sent me into the world, nor what the world is, nor what I myself am.  I am terribly ignorant of everything.  I know not what my body is, nor my senses, nor my soul and the part of me which thinks what I say, which reflects upon itself as well as upon all external things, and has no more knowledge of itself than of them.  I see the terrifying immensity of the universe which surrounds me, and find myself limited to one corner of this vast expanse, without knowing why I am set down here rather than elsewhere, nor why the brief period appointed for my life is assigned to me at this moment rather than another in all the eternity that has gone before and will come after me.  On all sides I behold nothing but what I understand least of all is this very death which I cannot escape.  As I know not whence I come, so I know not whether I go.  I only know that on leaving this world I fall forever into nothingness or into the hands of a wrathful God, without knowing to which of these two states I shall be everlasting consigned.  Such is my condition, full of weakness and uncertainty.  From all this I conclude that I ought to spend every day of my life without seeking to know my fate.  I might perhaps be able to find a solution to my doubts; but I cannot be bothered to do so, I will not take one step towards its discovery.”

Al wat vir die ateïs voorlê waarvan hy nie kan ontsnap nie, is die graf.  En dit maak hom bang.  Hierdie kondisie waarin die mens homself bevind is ‘n kondisie wat hom juis na God toe moet dryf. 

Net om te weet dat nou bestaan ek, maar eendag sal ek nie meer bestaan nie.  Wat dit nog erger maak, is dat die mens daaroor dink en weet wat sy noodlot is.  Diere is nie veel gepla oor die dood nie.  In die heelal is dit net die mens wat homself in hierdie posisie vind.

Pascal sê dan: jou lewe is ‘n gamble en jy moet jou bet plaas: Of jy glo in God of jy glo nie in God nie.

Maw. as jy glo dat daar ‘n God is en Hy bestaan, sal jy die ewige lewe beërwe en oneindige geluk vind.  As God nie bestaan nie, dan verloor jy niks.  Aan die ander kant, as jy glo dat daar nie ‘n God is nie en Hy bestaan, dan verloor jy die ewigheid.  As God nie bestaan nie, het jy in elke geval niks gewen nie.  Die enigste sinvolle besluit sou wees om in God te glo.  Hy sê: “for if you win, you win all; if you lose, you lose nothing.”

Om te glo dat daar nie ‘n God is nie, is om alreeds te kies dat jy verloor.  Daar is niks wat jy kan wen nie, al is jy reg.  Net daardie idee moet jou agtervolg soos ‘n donker wolk en moet jou juis daartoe dryf om God te soek.

‘n Ateïs sal vir jou sê: “Jy is perongeluk ‘n by-produk van die natuur, die gevolg van materie plus tyd plus toeval/kans”.  Daar is geen rede vir jou bestaan nie.  Al wat jou in die oog staar, is die dood.

Die moderne mens het gedink dat as hy van God kan ontslae raak, het hy homself bevry van godsdiens wat hom onderdruk en vashou.  Maar instede het hy agtergekom, dat om God dood te maak, maak hy homself dood.  Want as daar nie ‘n God is nie, dan word die mens se lewe absurt.

As God nie bestaan nie, dan is die mens en die heelal in elk geval verdoem tot die dood toe.  Daar is geen hoop van immoraliteit nie.  Die mens se lewe lei net na een plek en dit is die graf.  Die gedagte van, Ek bestaan, Ek lewe, maar eendag sal ek nie meer bestaan nie, ek sal nie meer wees nie, ek gaan sterf.  Hierdie gedagte is verskriklik.

William Lane Craig sê in Reasonable Faith oor hierdie posisie waarin ‘n ateïs homself bevind:

“Mankind is thus more significant than a swarm of mosquitos or a barnyard of pigs, for their end is all the same.  The same blind cosmic process that coughed them in the first place will eventually swallow them all again.”

As elke mens net bestaan en dan sterf, is die vraag: watter betekenis kan aan sy lewe gegee word?  Maak dit dan regtig saak of hy bestaan het in die eerste plek.

Dink net daaraan.  Al die wetenskaplikes wat soveel bydrae gemaak het tot die vordering van tegnologie en menslike kennis, mediese wetenskap wat medisyne ontwikkel vir elke siekte, diplomate wat wêreldvrede probeer verseker, mense wat hul lewens gegee het om die wêreld ‘n beter plek te maak – en dit alles vir niks.  Op die einde maak dit geen verskil nie. 

Elke mens se lewe is daarom sonder enige betekenis.  En omdat ons lewens dan op die ou einde betekenloos is, is alles wat ons doen ook betekenloos.  Die ure wat ons spandeer het op universiteite, ons beroepe, belange, vriende – alles is nutteloos. 

Dit is hoe ‘n lewe lyk sonder God.

2.  Bewyse vir God se bestaan

Hoe weet ek God bestaan?  Is daar enige bewyse?

Die eerste bewyse is die bewyse van die skepping.

Coca Cola Teorie

Biljoene jare gelede was daar ‘n Big Bang in die ruimte.  Niemand weet waar dit vandaan gekom het nie, maar dit het gebeur.  Van hierdie Big Bang het daar ‘n groot rots in die ruimte ingeskiet en in die rondte gespin en soos dit afgekoel het oor miljoene jare, was daar duisende soet bruin vloeistof bo-op die oppervlak.  En oor miljoene jare het aluminium om die kante begin gevorm en blikkie gevorm met ‘n tab.  En oor miljoene jare het wit en rooi en swart verf uit die lug uitgeval op die blikkie en die woorde gevorm, Coca Cola, Brrrr.

Nou as ek so storie vir jou vertel gaan jy vir my sê: ek beledig jou intelek.  Jy weet dat die Coca Cola blikkie was gemaak, so daar moet ‘n Coca Cola blikkie maker wees.  As jy weet dat die blikkie ontwerp is, dan weet jy moes daar was ‘n ontwerper.

Om te dink dat dit alles perongeluk gebeur het, moes jou brein iewers gevries het.

Alles in die skepping dui sonder enige twyfel na die hand van ‘n genie wat dit alles ontwerp het.

Psa 19:1 Vir die musiekleier. 'n Psalm van Dawid. (19:2) Die hemele vertel die eer van God, en die uitspansel verkondig die werk van sy hande.

Wanneer ek ‘n gebou sien sou dit onlogies wees en dwaas wees om te sê, daar is nie ‘n bouer nie.  Mense sal sê jy is dom en kan nie redeneer nie.  Dieselfde met ‘n skildery.  Die logiese afleiding sou wees as ek ‘n skildery sien, dat daar moet ‘n skilder wees wat dit geskilder het.

Net so as ek na die skepping kyk, die orde in die natuur en hoe kompleks die mens gemaak is, kan ek nie anders as om die afleiding te maak dat daar ‘n Skepper is nie.  Dit sou absurt wees om te dink dat alles perongeluk gebeur het.  Dit sal dom wees en onredelik wees om te sê daar is nie ‘n ontwerper wat al hierdie dinge ontwerp het nie.

En kan jy glo daar is professors en slim wetenskaplikes wat dit nie kan uitfigure nie.

Rom 1:20 Want sy onsigbare dinge kan van die skepping van die wêreld af in sy werke verstaan en duidelik gesien word, naamlik sy ewige krag en goddelikheid, sodat hulle geen verontskuldiging het nie;

Geen mens sal eendag vir kan God sê: ek het nie geweet nie.  Dit is net ‘n dwaas wat nie in God wil glo nie.

Ek weet hoekom hulle nie in God wil glo nie, want dit beteken as Hy alles gemaak het, dan besit Hy alles.  En omdat Hy alles besit maak Hy die reëls en ek moet by Sy reëls inval. 

Jy sien, die mens wil leef soos wat hy wil, niemand moet vir hom sê hoe ek moet leef nie.  Daarom beleef ‘n ateïs die Bybel as net ‘n boek vol reëls en moets en moenies.

‘n Kind van God beleef dit egter nie so nie, maar sy ervaring is, hy het ‘n persoonlike verhouding met die Lewende God en Hy kan Sy liefde elke dag ervaar.

Die volgende bewys dat God bestaan is dan natuurlik die Bybel self.  ‘n Ateïs sal natuurlik vir jou sê: hoe kan jy die Bybel gebruik om God se bestaan te bewys.  Hoe weet jy die Bybel is reg? 

1 Kor 2:14  Maar die natuurlike mens neem die dinge van die Gees van God nie aan nie; want dit is vir hom dwaasheid, en hy kan dit nie verstaan nie, omdat dit geestelik beoordeel word.

Die woorde in hierdie boek is dwaas en jou argumente is dwaas as jy nie self tot bekering gekom het nie, eers dan word hierdie woorde lewend en waar.

Jy sal nooit weet as jy nie self daarin gaan soek nie en kyk of jy God daarin vind nie. ‘n Ateïs sal vir jou sê: jy kan nie die Bybel bewys deur die Bybel te gebruik nie is om in sirkels te redeneer.  Dit is soos om te sê: jy kan nie bewys dat pastoor in die kerk is sonder om in die kerk te kyk nie.  Dit is dan juis om in die kerk te gaan kyk, wat die bewyse vir jou sal gee dat pastoor daar is.

Jy kan die Bybel bewys deur in die Bybel te kyk.  Moenie glo wat mense vir jou sê nie, gaan kyk vir jouself.  Dit help nie iemand  kritiseer en skiet die Bybel af en sê: daar is nie ‘n God nie, as hy nie self in die Bybel gaan kyk en soek of God daar is nie.

As jy nie God soek nie, sal jy Hom nie vind nie.

Die derde bewys dat God bestaan is dan die gewete van die mens.  Waar kom die mens se gewete vandaan?  Hoe weet hy wat reg en verkeerd is?  Jy hoef nie ‘n slim persoon te wees om te weet dat dit verkeerd is om moord te pleeg of om te steel nie. 

Rom 2:14 Want wanneer die heidene, wat geen wet het nie, van nature die dinge van die wet doen, is hulle vir hulleself 'n wet, al het hulle geen wet nie;
Rom 2:15 omdat hulle toon dat die werk van die wet in hulle harte geskrywe staan, terwyl hulle gewete saam getuienis gee en die gedagtes mekaar onderling beskuldig of ook verontskuldig,

God het sy morele kode op elke mens se hart geskryf, en selfs die heidene, wat nie die 10 gebooie het nie, doen dit uit nature.  Jou gewete wat jou aankla is ‘n bewys van God se bestaan.

As God nie bestaan het nie, sou mense geleef en gemaak het soos hulle wou en niemand so verkeerd gewees het.  Dit sou absolute chaos gewees het.

Slot


Heb 11:6 En sonder geloof is dit onmoontlik om God te behaag; want hy wat tot God gaan, moet glo dat Hy is en 'n beloner is van die wat Hom soek.

As jy God soek met jou hele hart, sal Hy jou beloon.  Logika sê vir ‘n mens, daar moet ‘n God wees.

Maar geloof net dat God bestaan is nie genoeg nie, jy moet Hom soek.  Geloof oor God en geloof in God is twee verskillende konsepte.  Geloof oor God moet jou na Hom toe dryf, sodat jy Hom kan soek.

CEV

Act 17:26 From one person God made all nations who live on earth, and he decided when and where every nation would be.
Act 17:27 God has done all this, so that we will look for him and reach out and find him. He isn't far from any of us,

God het alles gemaak en daarom behoort alles aan Hom.  Hy maak die reëls.  Hoeveel keer het jy nie al Sy reëls oortree nie?

Rom 3:23 sê almal is sondaars en dit ontbreek hulle aan die heerlikheid van God.

Die loon van die sonde is die dood, maar die genade gawe van God, die onverdiende geskenk van God is die ewige lewe in Christus Jesus.

As jy gesteel het en jy word ‘n R100 000 boete opgelê, gaan dit nie help om vir die regter te sê: ek is so jammer, ek sal dit nooit weer doen nie, vergewe my.  Nee, jy sal moet boet vir die daad wat jy gepleeg het.  Net voordat jy weggeneem word, kom daar ‘n vreemde persoon ingestap en sê: hier is die R100 000, laat hom vry.  Hoe sal jy voel?

Net so word ons die doodsvonnis opgelê vir ons sondes, maar Christus het ingestap en die boete vir ons sondes betaal.  Hy het met Sy bloed die volle prys van sonde betaal.

Al wat jy moet doen is om jou vertroue in Hom te plaas.

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

VIDEO'S

EWIGE SALIGHEID - INLEIDING (VIDEO)


EWIGE SALIGHEID - DEEL 1 (VIDEO)


ALLES OOR VAL IN DIE GEES

Ons kyk na wat die Bybel sê oor die verskynsel van val in die Gees in DEEL 1 en wat die oorsprong is daarvan in DEEL 2.

Hierdie DVD is gratis vir diegene wat in Rustenburg bly. Kontak my gerus. Buite Rustenburg R60 plus posgelde.

DIE INLEIDING TOT DIE OPENBARING - DVD REEKS

Hierdie DVD reeks is 'n moet as jy die boek Openbaring graag beter wil verstaan. Dit gaan jou ook help om die Bybel reg te lees en te verstaan.

1 DVD vir R60 of al 5 DVD's teen R200

Kontak my by 082 784 3288